HF fagpakker

Sundhed

HF-pakke
Sundhed

Med en HF-fagpakke Sundhed, også kaldet HF Sundhed, lærer du at møde mennesker i kriser, for eksempel i sundhedsvæsenet, og hvordan du bedst kan hjælpe disse mennesker i en svær situation. Du får viden om forskellige livsstile, og hvilke konsekvenser vores valg har for vores sundhed og livskvalitet.

Vores HF-fagpakke Sundhed er noget for dig, hvis du er interesseret i, hvad der sker i hovedet og i kroppen på et menneske. Du kan blandt andet blive sygeplejerske, bioanalytiker, fysioterapeut, jordemoder eller miljøteknolog.

Udtalelse fra Sophia

“Der er mange retninger, man kan vælge her på AASS, så man kan vælge dét, der interesserer en. Jeg valgte sundhedsfagpakken, da jeg syntes biologi er spændende, og jeg har fået øjnene op for faget i løbet af det første år.” – Sophia Nissen, 22pq

Udtalelser fra Jens

3 ting der er “nice to know”, hvis du overvejer musik som studieretning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Fagpakke 2023-2026

Fagpakke: Sundhed

Biologi B – Psykologi C

• Hvordan er sammenhængen mellem miljø og arv?
  • Hvilken betydning har omsorg og kærlighed for et menneskes udvikling?
  • Hvordan nedarver vi egenskaber fra vores forældre?
  • Er fedt og kulhydrater farlige for kroppen?
  • Hvad sker der med kroppen, når vi er aktive – og når vi er passive?

Fagpakken Sundhed på HF Aabenraa er noget for dig, der er interesseret i, hvad der sker i hovedet og i kroppen på et menneske.

Du kommer blandt andet til at forstå, hvorfor vi som mennesker har forskellige livsstile, og hvilke konsekvenser vores valg har for vores sundhed og livskvalitet. Du får også en introduktion til, hvad det vil sige at møde mennesker i kriser, for eksempel i sundhedsvæsenet, og hvordan du bedst kan hjælpe disse mennesker i en svær situation.

Ligeledes giver fagpakken dig svar på, hvad vi skal gøre for at stoppe den globale opvarmning, overbefolkning og den massive udledning af plastikaffald i verdenshavene.

Karriere
Denne fagpakke er et godt valg, hvis du gerne vil være for eksempel sygeplejerske, bioanalytiker, fysioterapeut, jordemoder eller miljøteknolog.

Se hvilke muligheder studieretningen giver på adgangskortet.
Se fordelingen af fag på semestre.
Selve optagelsesprocessen foregår på optagelse.dk

Se hvilke videregående uddannelser du kan få adgang til

Fag på HF Sundhed

Din HF-fagpakke består af en række obligatoriske fag, som vi lister herunder. Du skal kun vælge ét valgfag.

Grundfag

foregår
via optagelse.dk

Ofte stillede spørgsmål

Kontoret har åbent fra klokken 07.45-15.30 alle hverdage med undtagelse af fredag. Om fredagen er vores kontor åbent fra klokken 07.45-15.00.

Du er er velkommen til at komme forbi – eller også kan du fange os på tlf. 74622311.

Du kan forvente svar på, hvorvidt du er blevet optaget, senest den 2. juli.

Beskeden sendes via e-boks.

Vores telefon er åben fra klokken 07.45-15.15 alle hverdage med undtagelse af fredag. Om fredagen er vores telefon åben fra klokken 07.45-15.00.

I prøveperioder er telefonen åben fra kl. 07.30.

Du kan ringe til os på tlf. 74622311.

Tjek vores ferieplan. Her kan du se, hvornår ferierne og helligdagene er placeret i løbet af dit skoleår. Du finder vores ferieplan her.

Har du spørgsmål eller brug for
vejledning?
Vi står klar til at hjælpe dig

Elever og ansatte