Faciliteter

Fællesområder

På Aabenraa Statsskole har vi mange store fællesområder, som du kan bruge til gruppearbejde, lektielæsning og opgavevejledning – eller til at trække stikket. Vores fællesområder giver dig mulighed for masser af variation i løbet af dagen. Du kan altid finde et lokale, der passer til situationen, hvad enten du har lyst til at være/arbejde sammen eller alene.

Studiecenter

Studiecenteret har farverige møbler, der inviterer dig og dine klassekammerater til at lave gruppearbejde eller slappe af.

Rummet har solsenge med udsigt til skolegården – og så er det her, vores elevprinter står.

Sprogtorv

På sprogtorvet, hvor B-, M- og C-fløjen mødes, finder du masser af borde i gruppeopstilling til gruppearbejde. Det er også her, vores

afgangselever hvert år hænger deres nedtælling til sidste skoledag, så du kan se nedtællingen, når du kommer ind i skolens forhal.

Gruppearbejdsområder

Rundt omkring finder du mange gruppeområder. Gruppeområderne er indbydende med kunst og en indretning,

der er med til at skabe god akustik. Dét gør områderne velegnede til gruppearbejde.

Skolegård

Rigtig mange af vores lokaler vender ud mod skolegården, som er det centrale midtpunkt. Særligt i sommerhalvåret kan du med stor

fordel bruge skolegården til gruppearbejde, forsøg i de naturvidenskabelige fag – eller til at spise frokost og tage et velfortjent hvil. Vil du gerne have sved på panden, er der plads til, at du kan udfordre dine venner i basketball og bordtennis. Desuden danner skolegården hvert år ramme om vores fejring af STX- og HF-studenter.

Rotunde

Dette knudepunkt samler E-, A- og D-fløjen, og som navnet antyder, er Rotunden rund med et kæmpestort vinduesparti ud mod skolegården.

Det er her, vi – omgivet af malerier af vores tidligere rektorer – fejrer vores HF ASF-studenter. I dagligdagen kan du bruge Rotunden til gruppearbejde – eller til at lade batterierne op.

Forhal

Vores forhal er det første, du møder, når du træder ind gennem hoveddøren. Rummet er stort, har højt til loftet og er udsmykket med

kæmpestore lysekroner. Det er her, vi holder kulturfestival, åbent hus, skolefester og luciaoptog. Og så er det her, forældre og søskende venter, når du efter sidste eksamen skal have din hue på. Fra forhallen går gangene, der fører dig videre rundt på skolen.

Kantine

Aabenraa Statsskoles Kantine er en integreret del af Aabenraa Statsskole. Her tilbyder vi dig, ansatte og eventuelle gæster god og sund

mad til priser, der svarer til prisniveauet i andre private og offentlige kantiner.

Vi prioriterer at have så stor en egenproduktion som muligt, og vi vil gerne udbyde et bredt udvalg af groft og grønt. Derfor nedprioriterer vi søde sager og soft drinks til fordel for hjemmebag, juice og vand. Vi sælger blandt andet sandwiches, boller, lune retter og frugt. Derudover har vi en salatbar, hvorfra du kan mixe, som du har lyst.

Du kan se ugens menu på vores infoskærme eller i Lectio, hvor vi offentliggør den om fredagen.

Læs vores kontrolrapport her, og se vores Refoodcertifikat her.

Klasselokaler

Vores klasselokaler er lyse, indbydende og moderne. De rummer alle de faciliteter, der er nødvendige for at gennemføre

kvalitetsundervisning. Laboratorierne er udstyret med alverdens moderne udstyr, så du kan lave forsøg i blandt andet fysik, kemi og biologi. Idrætshuset har egen dansesal, egen klatrevæg og eget fitnessrum.

"

Oplev skolen 1:1

Kontoret har åbent fra klokken 7.45-15.30 alle hverdage med undtagelse af fredag. Om fredagen er vores kontor åbent fra klokken 7.45-15.00.

Hvis du har brug for hjælp til din SU, kan du henvende dig i vores administration. Du kan også læse mere på www.su.dk.

Vores telefon er åben fra klokken 7.45-15.15 alle hverdage med undtagelse af fredag. Om fredagen er vores telefon åben fra klokken 7.45-15.00.