Din hverdag

En dag med Ann-Sofie

Ann-Sofie Frandsen er 18 år gammel og elev på vores samfundsfaglige studieretning. Hun går i 22be, som er en papegøjeklasse, hvor eleverne har samfundsfag, engelsk og enten fransk eller spansk som andet sprogfag. Ann-Sofie har valgt spansk.

Sådan starter min dag

Første modul starter klokken 8.05. I dag har vi samfundsfag, hvor vi skal fremlægge vores opgave. Dette ligner en typisk samfundsfagstime med elevinddragelse og teori.

Vi har stor indflydelse på vores samfundsfagstimer, fordi vi kan komme med forslag til emner, som vi gerne vil bringe med ind i undervisningslokalet. Som eksempel fremlægger vi i dag en opgave om TikToks indflydelse på det vestlige samfund, som er meget up to date.

I 1.g har vi normalt 3-4 moduler om dagen, som er tilrettelagt efter vores studieretning.

Næste modul

Dagens andet modul er engelsk. Det har vi fra klokken 9.55-11.25. I modulets første 45 minutter laver vi grammatik, og i den anden halvdel beskæftiger vi os med Englands klassesystem. Vores lærere er gode til at inddrage forskellige lande og kulturer i undervisningen. Det er superfedt at få et mere globaliseret syn på verden.

Frokost

Frokostpausen starter klokken 11.25. Her går jeg ned i kantinen for at spise med mine venner. I kantinen er der plads til alle og altid super god stemning.

Mere undervisning

Klokken 11.55 starter tredje modul, som i dag er spansk. Når vi har spansk, består en del af undervisningen af grammatik, mens en anden del har mundtlige opgaver og diverse samtaler som omdrejningspunkt. I dag skulle vi lave en fremlæggelse om et område i Spanien, som vi gerne vil besøge. Det er fedt, at vi får lov til at lære på en alternativ måde, og at vi får mulighed for at bidrage med idéer til undervisningen.

Studietid

På Aabenraa Statsskole er der plads til mangfoldighed og diversitet. Fællesskabet betyder utrolig meget, og jeg glæder mig hver dag til at være sammen med mine gode venner.

Studiemiljø

Din hverdag på Aabenraa Statsskole er en hverdag med højt til loftet og plads til forskelligheder. Derfor fordyber du dig i din selvvalgte studieretning eller fagpakke, som fylder din rygsæk med viden og værdier, du kan tage med dig gennem hele livet.

Men vi er mere end undervisning, lektier og eksaminer. Vi har årelange traditioner, som giver dig et bredt udsyn til fremtiden – både geografisk, fagligt og mangfoldigt.

Geografisk: Vi tager på studieture og samarbejder på tværs af landegrænser. Fagligt: Vi udfordrer dine interesser gennem faglige aktiviteter. Mangfoldigt: Vi støtter op om din deltagelse i elevråd og andre udvalg.

Vi glæder os til at skabe et godt studiemiljø sammen med dig.

“At deltage i aktiviteterne på skolen giver en fed følelse af sammenhold på tværs af studieretninger og årgange.”

Hannah Sehested le Fevre
STX
Musik A – Matematik A

Makkerordning

På Aabenraa Statsskole vil vi gerne sikre, at du får en god start på gymnasiet og bliver en del af gode klassefællesskaber. Derfor har vi etableret en makkerordning, som får venskaber til at spire og skaber en fælles tryghed, når meget andet er nyt.

I makkerordningen sætter vi dig og dine klassekammerater sammen i makkerpar og grupper. Dét giver jer mulighed for at lære hinanden at kende, mens I sidder og arbejder sammen i timerne.

Følg med på Instagram

@aabenraastatsskole

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/statsskole.dk/public_html/wp-content/plugins/royal-elementor-addons/modules/instagram-feed/widgets/wpr-instagram-feed.php on line 5572